onsdag 19 februari 2014

Vad tycker Luis Carlos om att göra?


Jag heter Luis Carlos och jag är en person som tycker om att ha roligt med mina kompisar. Jag kommer från Colombia. Jag bor i Luleå på Bergnäset. Jag är gift och har tre barn. Vi bor i en lägenhet. Den har två sovrum och ett kök.
Jag vill lära mig svenska bra för att kunna få ett jobb.
Min fru tycker om att titta på internet och hon pratar med familjen i Colombia. Jag tycker om att laga mat hemma och jag vill arbeta på restaurang. Jag lagar kyckling, fisk och olika maträtter. Jag tycker om att fiska med en kompis och andra personer i Luleå nära skolan. Jag tycker bäst om att laga god mat. Jag vill studera kök och mat i skolan och jag vill lära mig nya ord.
/Luis Carlos

3 kommentarer:

  1. Hej Luis Carlos!
    Vad mycket du har skrivit!
    Jag hoppas att du kan börja arbeta med mat. Jag tror att du är riktigt duktig på att laga mat.
    Vad är din favoritmat?
    /Arja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min favoritmat är fisk, också laga mat colombian. För exempel att fack paisa, detta har olika ingredienser; röda bönor, ris, köttfärs, gris. ägg, avocado, korv och mogen banan.

      Radera
  2. Hej igen!
    Det låter gott! Jag tror att jag ska leta på internet ett recept så att jag kan också prova att laga Fack Paisa - det låter så gott!
    /Arja

    SvaraRadera