fredag 28 februari 2014

Jag och Sverige

Jag har varit i Sverige sedan 26 februari 2011. Första tiden för mig var det mycket konstigt, kallt och mörkt. Sen var det konstigt också att vuxna kan studera. De har mycket bra kultur i Sverige. Kvinnor jobbar och svenska människor är bra. De är snälla med varandra och det är också bra för människor från olika länder. Jag tycker bra om sommaren därför att jag kan cykla och promenera. Jag trivs nu i Sverige. Jag kan nu prata med grannarna. Jag tycker att läkarna är mycket bra. De är jättesnälla med folk. Jag tycker lägenheter är konstiga för att hyran är mycket dyr. Jag drömmer om att sluta SFI. Då ska jag studera till undersköterska. När jag får ett jobb i Sverige blir jag mycket glad.

Parvin 2:2C


1 kommentar:

  1. Hej Parvin!
    Du har många intressanta tankar! Du skriver att det är konstigt att vuxna kan studera. Hur fungerar det i ditt hemland. Hur länge går man i skola där?

    //Elin

    SvaraRadera