fredag 28 februari 2014

Jag och Sverige

Jag kom till Sverige i mars månad 2010. Jag tycker att vädret var mycket kallt för mig. Men människor i Sverige de sa inte kallt för de. Sen kom sommaren. Jag tycker jättebra om sommaren för att det var mindre kallt. Man kan gå till skogen för att se olika djur.  Man kan plocka bär och plocka svamp i skogen. Sen kommer vintern. Det är dåligt för mig därför att det är mycket kallt och länge mörkt. Solen kommer sent på dagen. Människor är snälla och gamla människor kan bo ensam. Det är konstigt för mig.

Nipawan 2:2 C

 

1 kommentar:

  1. Det är intressant att läsa dina tankar om dig och Sverige. En del saker är bra och en del saker är konstiga i Sverige. Vi pratar mycket om väder, vind och årstider.
    Du skriver att vintern är dålig för dig. Vad gör du när vintern kommer? Hur gör du för att må bra, också på vintern?

    //Mirjam

    SvaraRadera