fredag 28 februari 2014

Jag och Sverige


Första gången när jag kom till Sverige var det 2003. Då var det sommar i Sverige. Det var kul att komma till ett nytt land och se en svensk sommar med alla vackra blommor. Jag tycker om ljuset i Sverige och att gå i skogen och plocka bär. Jag tycker om att resa i Sverige och se nya platser. Stockholm är en fin sommarstad med många nöjen. Det är en ren och vacker stad. Jag tycker om Gröna lund där kan man roa sig med många saker.

Jag har inte sett is tidigare. Det känns konstigt att man kan gå på vatten. Jag tycker att det är bra att man inte får slå barn i Sverige. I Thailand får man slå barn mycket. I Thailand är det mycket trafik och de stannar inte när människor ska gå och de väntar inte länge. I Sverige är det jättebra trafik. I Sverige finns stora skogar och det finns många djur. Jag har sett ren i skogen men i Thailand finns mer djur än här. Det finns ormar, elefanter, buffalo, kor och krokodiler. Thailand och Sverige har olika traditioner. T.e.x I april månad har de påsk i Sverige. De målar ägg och äter ägg. Men i Thailand har vi thailändskt nyår  i april.

Parichat 2:2 C



1 kommentar:

  1. Hej Parichat!

    Jag tycker också om Stockholm. Det är en fantastiskt vacker stad på sommaren!
    Jag har aldrig varit till Thailand. Vilka platser skulle du rekommendera mig att besöka?

    //Elin

    SvaraRadera