tisdag 12 maj 2015

En saga


 
Jag ska berätta en folksaga som jag hörde tidigare av min farmor. En dag satt jag bredvid min farmor som började berätta en folksaga. En kväll kom en ande och hon hade tänt ljuset eftersom överallt var det mycket mörkt:

I min stad fanns en man som var polis och han vakande av att en ande kom till honom och anden sa att jag heter Fatemmeh som blev dödad av min man. Han skar mig i halsen och slängde kniven här i staden. Här dog jag och jag letar efter mitt blod. Polisen blev mycket rädd och kunde inte svara anden när anden letade efter sitt blod. På morgonen sa polisen till andra människor att jag såg en ande i går kväll. Jag träffade en ande som heter Fatemmeh och som var och han pratade om Fatemmeh martyr så att alla människor blev rädda och alla sa att det var sant att det en Fatemmeh här som blev dödad av sin man. Polisen blev mycket rädd och han sa att jag aldrig kommer tillbaka hit.
 
Shahparo
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar