måndag 11 maj 2015

100 ord om vad man kan köpa

Jag köpte en cykel. Den var fin och gul. Jag köpte den bara fyra hundra kronor. Jag cyklade till Centrum eller gamla skolan på sommaren. Den var snabb men nu har jag problem med min cykel. Jag kan inte cykla med den. Jag måste åka med buss till affären nu. Varje dag när jag går till skolan går jag ner och ser min cykel. 



Jag köpte också en mobiltelefon som heter Howell. Jag har ringt till min kompis och pratar.  En dag upptäckte jag ett problem med mobilen. Jag tänkte att det kanske var virus. Jag tänkte rätt. Min mobil gick sönder. Jag kunde inte få den fungera och vaknade inte i tid därför att jag använde min mobil som väckarklocka och jag kunde inte tala i telefonen. Jag sa till min kompis och han sa hur den fixa mobilen och jag lämnade min mobil till honom. Efter två dagar fixade han mobilen som jag fick tillbaka och den fungerade mycket bra.

Jag köpte en blå dator för två månader sedan. Jag skriver Lexin eller tittar på film. Jag vill ta med min dator till skolan på måndag därför att jag inte vet hur den fungerar. Jag vill prova datorn på måndagar då vi studerar dator. Jag kan förstå hur den fungerar eller jag kan prata med min kompis och ta hjälp från honom.



I framtiden vill jag köpa en villa nära naturen. Villan ska vara röd. Min villa måste ha parkering och jag vill sitta i vardagsrummet och titta på tv. På morgonen vaknar jag och promenerar i naturen varje dag. Efter går jag till arbetsplatsen. Efter jobbet går jag hem och duschar och dricker te på kvällen.
Sedan går jag i köket och äter middag kl. 22.00 . Efter maten tittar jag på film eller går i sovrumet och läser en bok och efter cirka halv timme sover jag.

- Amir Barbari

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar