måndag 8 september 2014

En speciell dag

Första januari är en speciell dag för mig. Det finns nämligen en superviktigt person i mitt liv som fyller år den första januari och det är min son.
Jag fick en pojke för fyra år sedan. Ca kl.23.00 fick jag värkar och min son föddes kl.6.45 på morgonen den första januari.

Det känns som igår. Vad tiden har gått fort! Jag kan inte förstå att min lilla son är fyra år och 8 månader gammal idag.
Jag var mycket glad den första januari när jag fick honom och nyår är en traditionell högtid som man firar i Europa. Det nyåret, under natten mellan den 31 december och den 1 januari 2010, var det bästa för mig, för min man, mina kompisar och också för flera länder som firade nytt år och ny kalander.

Jag var ensam många år eftersom jag hade ingen familj. Min familj fick jag när jag fick min första son.
Varje år gör jag en fest för min son på hans födelsedag och lagar mat och några kompisar kommer också.
Jag är alltid glad den första januari.

- Beza


5 kommentarer:

  1. Vad roligt att få barn på nyårsnatten! Då kan ni fira honom ordentligt med god mat och fyrverkeri :-) Vad brukar ni laga när ni har en nyårsfest?
    /Arja

    SvaraRadera
  2. Vilken fin text du har skrivit! Jag förstår att nyår är speciell för dig!
    Vad gör ni mer tillsammans på nyår?

    Hälsningar
    Mirjam

    SvaraRadera
  3. Hej jag heter tahereh. När min son föddes var det den bästa dagen och en speciell dag i mitt liv. Han föddes 2008. Han var mitt första barn och han var en härlig kille. Mitt sons namn är Majid. När min son föddes var han svarta ögon och långt svart hår, jag och min man hade stora problem i livet men alla blev lättare när min son föddes. Jag älskar min pojke. Han var mycket smart. Jag pratade med honom. Han är nu 9 år gammal. Han tycker om matematik och merparten av tiden tränar han matematik hemma. Min son älskar mig sin far och sin syster. Jag är mycket glada att vi har en bra pojke. ....Tahereh

    SvaraRadera
  4. Han föddes 2006. Min flicka föddes 2008 jag skrivit fel..ursäkta mig. .

    SvaraRadera