måndag 24 mars 2014

Min kultur

Nu har 2:1C avslutat "Min kultur" som vi har arbetat med i 6 veckor.


Vad har ni gjort?

- ni har diskuterat vad kultur är
- ni har samarbetat
- ni har letat information
- ni har läst information
- ni har sammanfattat och skrivit med egna ord
- ni har letat och sparat bilder
- ni har skrivit på datorn
- ni har arbetat med Power Point-presentationen
- ni har redovisat och berättat
- ni har lyssnat på varandra
- ni har gett respons till varandra


Ni har gjort ett fantastiskt arbete! Alla redovisningar var mycket intresseväckande och ni var engagerade!









Vad tycker du om arbetet "Min kultur"?


Vad gillade du?

Vad önskar du till nästa gång?


Skriv och berätta under kommentarer!


12 kommentarer:

  1. Jag har berätta om Svensk mat för jag har liten rätt också jag gillar att de prata bra och de har glad. Den tycket jag om bra. Jag har tänka i nästar gång vi har pratar jätter bra om tidigare. Jag tänkar den är liter svårt på alla därför vi har bara berätta
    om vi har igen pappet för läsar och vi bara tänkar som vi har gjort för tidigare. Jag tänker på nästa gång vi kan berätta om mycket mycket bra och har inget papper därför vi tränar för mycket. Den jag är tänkar på. Men jag har lapper för kompis skriver till mig också ni har skriver på jag berätter att bra och får jag tränar på vokalan som N,L,R och U,O jag har tänker också den är svårt på mig därför jag är komer från Thailand kan inte uttala.

    SvaraRadera
  2. vi jobbade sex veckor Min kultur i torsdagen alla eleverna berättade om olika kultur och tradition.Jag tycker att det var bra jobba.

    SvaraRadera
  3. Jag tycker om att vi har sammarbetat och jag vill träna på svenska ord och utal.
    Jag gillar att klaskompisar lyssnat på varandra och de har frågor det är bra.Klasskompisar tycker om att jag prsentera utan papper och pratar lugnt mycket bra.
    Nästa gång jag ska träna på arbetat med power point- persentationen tycker jag.
    // Sureewan

    SvaraRadera
  4. Jag gillar min kultur den är bra . För att jag är träna på den myket och jag fick veta om kultur från mina kompisar. Det tyker jag bra.
    Nästa gång jag vill skriva med egna ord och berätta bra utal. Jag jobade med Sureewan och det var lätt och roligt. Alla i klassen tyker om vår presentation.
    Konchanok

    SvaraRadera
  5. Jag gorde om min kultur. Jag tycker om arbeta själv. Jag hitade information på internet. Jag hade läst lite informaton. Jag hade sammanfattning coh skriv med mina egna ord. Jag kopierade på cd och spelade på dator. Jag skrev också på datorn Mina kopisar tycker att väldigt bra och intressant. Jag lyssade på varandra.Jag hade gett respons till varandra. Mohammad Eslami

    SvaraRadera
  6. Jag berätade i fredag min kultur är traditionell dansa i burma och Sverige. Jag tycker om att beräta ensam och jag gillar att ni berättade om kultur från olika länder och Sverige.
    Min kultur information hittade på internet och jag läste träna många dagar. Mina kompis skriv till mig några lapa jag brätade bra och några lapa förstå inte. Jag vill träna mer Svenska olik ord också nästa gånga jag tycker vi ska fotsätta med kultur.
    Thay Win

    SvaraRadera
  7. Jag har arbeta i 6 veckor med kultur. jag har hittade många infomation av kultur påsk i Sverige från internet.Jag tycker om det studera i kultur är mycket bra. Jag ska berätta mer i nästa gång.
    Mina klaskamrater också skriva och berätta i klasrumet, jag lyssnat på varandra och gillar att alla har gjort att fantastiskt arbete.

    SvaraRadera
  8. Ni diskuterat olika många saker din kultur din kläder i olika länder många tradition i danser mat.I min land jobbade som svetsare i olika fläkt fabriker.
    Många människor gillar samma jobbar.Jag att tittade information på datorn
    giovanni

    SvaraRadera
  9. Jag har arbeta i 6 veckor med kultur. jag har hittade många infomation av kultur påsk i Sverige från internet.Jag tycker om det studera i kultur är mycket bra. Jag ska berätta mer i nästa gång.
    Mina klaskamrater också skriva och berätta i klasrumet, jag lyssnat på varandra och gillar att alla har gjort att fantastiskt arbete.
    Nazir

    SvaraRadera
  10. Jag tycker om att olika kulter. Vi diskotera att olika mat, olika traditionellna kläder, och olika traditionellna fest. Det var jette trävlit. det var åcksa lite svart pratade uttala ord t,ex lite svart uttala på mig Valborgsmässoafton.Jag tycker om också alla kultur.Min klass kompiser tycker de om att min kultur och mina presentetion och de skriv kommentera till mig du ska tränna på uttal nästa gång.Jag gillar mina klass kompiser kommentera och jag hoppas jag är bättre att nästa gång.
    MeronEndu

    SvaraRadera
  11. Jag skrev om min kulturen. Jag arbetade ensam om kulturen.Jag tyckte inte det var svårt. Jag tycker att vi ska arbeta med något annat till exempel svenska språket eller familjliv .Jag ska försöka skriva och prata mera. Jag tänker att eleverna försöker . Jag tycker om att ge respons till varandera. Många skrivar eleverna bra och många skriver och jag har lite problem på dialog.
    Zomorrod Nikkhah Basmani .

    SvaraRadera
  12. Jag gillade kultur som jag har berätta därför vi arbetta till sammans med kompis. Vi hjällpte varandra men det är svårt att hitta information och lite nervöst att presentera power point. Det ä'r mycket bra att vi tränar många gånger tycker jag.

    Jag önskar nästa gånge skriva läsa förklara med varandra innas vi presentera hur ska vi göra samma som tidigare.Jag måste träna mera uttala också nästa gång.Jag är inte så bra uttala.mina kompisa tyckte olika några tyckte bra och några tyckte jag är problem med uttala men min lärare skrive i lapper för att jag var bra rendovisa.Hälsnnigar poe met.

    SvaraRadera