fredag 14 november 2014

Min farfar

Min farfar hette Akbar och han föddes 1915. Hon var lång och stark. Hon hade långt skägg och svart hår. Han arbetade ofta med tjurar. När han var 20 år jobbade han hårt med boskap. När han var 25 år gammal gifte han sig. Hon hade 8 barn. Hans familj var fattig. Han jobbade med tjurar och han odlade grönsaker som till exempel ris och bönor.

Han hjälpte mycket sin familj. De två äldsta pojkarna fick jobb och sen dog de. De lämnade 4 föräldralösa små barn. Min farfar tog hand dem och de växte upp med sin farfar. Min farfar var jättesnäll med dem och han gav en bra utbildning till dem. När de blev vuxna byggde han ett eget hus till dem. När han blev mycket gammal fick han operera sig 3 gånger, två gånger i magen och en gång i benet. Sista tiden sade han till sin familj att de ska vara snälla med föräldralösa barn som behövde hjälp. Han dog när han var 99 år gammal.

Rukshana

1 kommentar:

  1. Oj vad gammal din farfar blev! Jag hoppas att du blir lika gammal.
    Jag tycker att han hade kloka tankar eftersom han ville hjälpa föräldralösa barn.
    /Arja

    SvaraRadera