fredag 15 januari 2016

Vad får mig att må bra?

Förra veckan arbetade vi med texten "Nyårslöften". Vi pratade också om hälsa och om att må bra. Vi ritade en tankekarta på tavlan och skrev dit olika saker som kunde få oss att må bra. Det blev så många saker att tavlan inte räckte till!

Nu vill jag att du funderar på vad får dig att må bra. Skriv minst tre saker vad du gör för att du ska må bra och varför. Du får gärna skriva fler om du vill. Vad är det som gör dig glad, får dig att må bra och gör dig frisk? Skriv din text i kommentarer.

Här har du tankekartan som vi ritade förra veckan. Klicka på bilden om du vill att den blir större: 


9 kommentarer:

  1. Vi mår bra när vi ska träffa med kompisar och vi är glada när vi dansar och dricker traditionell kaffe. vi håller oss friska när vi pratar i telefon med våra familjer och gamla kompisar. Då är vi jätte glada.
    Kalkidan och Semhar.

    SvaraRadera
  2. Jag mår bra när jag inte stressar.
    Jag är glad när jag har träffat mina kompisar i naturen på sommaren.
    Jag håller mig frisk när jag brukar träna på gym i fridtiden.
    kran
    Shahparo

    SvaraRadera
  3. Jag mår bra när mina barn mår bra och mamma och pappa mår bra
    Jag är glad när jag kan berätta på svenska bättre därför att jag får arbete.
    Jag håller mig frisk när jag förstår min läxor och när solen skiner därför jag gillar sommar
    manal

    SvaraRadera
  4. Jag mår bra när jag leker med mina barn.Jag mår bra när jag lyssnar på musik.Jag håller mig frisk när jag äter grönsaker.Jag håller mig frisk när jag promenerar.
    wahidah

    SvaraRadera
  5. Jag mår bra när jag sover 8 timmar per dag.
    Jag är glad när jag och mina barn mår bra och är glada.
    Jag är glad när jag träffar med mina kompisar.
    Fathia

    SvaraRadera
  6. Jag mår bra när jag träffar med min vän och talar med henne .Jag är glad när alla mina barn mår bra .Jag blir glad när kriget slutar i alla länder och att människor lever bra .Jag håller mig frisk när jag förstår svenska språket.
    Sabeeha

    SvaraRadera
  7. Jag mår bra när jag sover 8 timmar därför att jag blir jag pigg. Jag promenerar varje dag och därför har jag inte min ont i min kropp.
    jag mår bra när jag är inte arg därför att när jag är glad
    håller jag mig frisk. När jag tränar,springer, och tittar på träd och träffar kompiser och läser en bok och tränar svenska och träffar min mamma . jag hoppas att få jobba.
    Hawo

    SvaraRadera
  8. Varje dag siter jag och min familj i vardagsrumet. Vi pratar mycket, äter mat ,tittar på teve .Jag mår bra då .När jag sover åtta timmar per dag också blir jag frisk. Ibland ringer jag till mamma ,Vi är så glada. Efter skolan går jag till örnäset skolan .jag har praktik och träffar många barn och trevliga lärare. Jag är mycket glad.
    Mariam

    SvaraRadera
  9. Jag mår bra när jag skrattar högt. 😂😂

    SvaraRadera