onsdag 14 maj 2014

En person jag beundrar

En kvinna som betyder mycket för mig är min mamma. Hon heter Olga och föddes
16 juli 1955. Hon har kämpat hårt för mig så jag har inte saknat något t ex. utbildning, mat beskydd och viktigast massor av kärlek. 
När militären tog över Chile blev allt annorlunda för vår familj för att mina föräldrar blev tvungna skiljas eftersom min far tillhörde ett politisk parti där han studerade och han var tvungen att lämna landet och min mamma stannade i Chile med mig. 
Vi bodde i Santiago Chile. Jag var bara 2 år gammal. Min mamma studerade på universitet men hon var tvungen att lämna universitet för att få arbeta. 
Olga är av medellängd och lite tjock. Hennes ansikte är ovalt och smalt. Hon har mörkt, långt hår och bruna ögon.

Min mamma är en mycket speciell person för mig.
- Andrés Venegas


1 kommentar:

  1. Vilken fin text om din mamma, Andrés! Hon verkar vara en mycket fin person. Du har berättat väldigt kärleksfullt om din mamma Olga. Hennes liv har inte varit så lätt men hon har gett dig det som barn behöver mest - kärlek.
    Tack Andrés för din berättelse.
    //Arja

    SvaraRadera